Připravili jsme pro vás sérii krátkých článků na téma telefonování. Dnes se podíváme se na to, proč je telefonování stále velmi dobrá cesta k novým zakázkám a prodejům. Popíšeme si, jaký je rozdíl mezi dobrým a špatným voláním.
Ano, telefonování – tzv. „cold call“ (co to je, vysvětlujeme zde), může být pro mnoho lidí nekomfortní činnost. Většina z nás si bude vždy hledat nějaké důvody, proč se volání cizím lidem vyhnout. Ale je to obchodně marketingový nástroj, který je velmi efektivní a rychlý pro domlouvání nových schůzek.
- Digitální nástroje toto nedokážou. Pasivní prezentace na webu, články na blogu, aktivní osobní email ani Newslettery. Pravděpodobnost otevření vaše emailu nebo Newsletteru je mnohem nižší, než že se mu dovoláte telefonem. Částečně, je to kvůli záplavě jiných emailů v Inboxu cílové osoby. I kdyby jich měl ale méně, stále spoléháte na krátký text ve vašem předmětu emailu. A to ještě nemluvíme o kliknutí na odkaz na web, kde jsou většinou ty hlavní informace.
- Při klasické digitální kampani nemáte zpětnou vazbu. Necítíte reakci kontaktované osoby a sami tedy nemůžete reagovat. Jasně, při telefonování nevidíte neverbální reakce vašeho protějšku, ale i tón hlasu a obsah odpovědi hodně napoví. Mnohé hovory je tedy možné zachránit vlastní reakcí na námitky volaného.
- Telefonický rozhovor vám umožní domluvit se i druhém zavolání, pokud volaný váhá se souhlasem ke schůzce. Nabídnete doplňující informace emailem a rovnou domluvíte další termín k zavolání. Jaké procento vám kdy odpovědělo na Newsletter, že prosí o více informací a podle toho se rozhodne, zda bude souhlasit se schůzkou?
- Poslední výhodou při použití telefonu je přesměrování na správnou kontaktní osobu, pokud se napoprvé netrefíte správně. Často vás volaný sám přepojí na správného člověka, nebo vám poradí jméno a dodá telefonní číslo. Co víc si přát než možnost začít rozhovor větou: “Odkázal mě na Vás Váš kolega…“?
Telefonická kampaň sama nevyřeší vaší prázdnou obchodní „pipelinu“, ale je stále jeden z hlavních způsobů, jak se dostat ke správnému klientovi.
Potřebujete pomoci s přípravou voláním? Nebo nemáte chuť sami telefonovat cizím lidem? Dejte nám vědět.
Jsme tu pro vás.
Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz