Hodně článku tohoto blogu věnujeme přípravě na „cold call“, neboli na volání novým zákazníkům, protože právě příprava určuje kvalitu projektu. To platí jak pro vaše volání, tak pro případ, kdy celou kampaň pro vás dělá agentura. K tomu ale je potřeba také přidat dostatečný objem volání. To znamená kvantitu.
Kvalita a kvantita jsou různé strany téže mince. Potřebujete oboje. Je to jako domlouvání rande. Pokud byste si chtěli domluvit schůzku s náhodným zástupcem vybraného pohlaví v metru, tramvaji nebo autobuse, musíte zkusit dostatečný počet oslovení a nedbat na odmítnutí (kéž bych tohle věděl v mládí). To samé platí pro vaše volání, pokud voláte sami. Aby se váš rozhovor stal přirozený, zároveň zafungovala pravděpodobnost a vy naplnili očekávanou úspěšnost, nestačí zkusit pět hovorů. Potřebujete několik nových schůzek? Tak budete muset obvolat vyšší desítky kontaktů.
Příprava
Jasně, na hovory se potřebujete připravit. Svoji přípravu ale dělejte mimo hlavní pracovní čas vaší cílové skupiny. Nedávno jsme porovnávali, kdy v průběhu dne máte větší šanci se dovolat (výstup z analýzy zde). V naší analýze jsme si vybrali dvě velké skupiny, které voláme – výrobní podniky a kreativní profese. V analýze byl vidět rozdíl v jejich pracovní stylu. U vaší cílové skupiny to může být zase jinak. Pokud takovou zkušenost máte, tak víte, kdy je lepší volat, a kdy trávit čas svojí přípravou.
Efektivita
Mějte podklady připravené a snažte se vše co nejvíce automatizovat. Nemá cenu vytvářet pro každý kontakt nový email. Mějte připravené 2 -3 šablony emailového textu pro hlavní situace. Mějte připravené i dokumenty nebo prezentace, které dáte do příloh. A mějte připravený kalendář.
Pokud potřebujete pomoci s voláním, dejte nám vědět.
Jsme tu pro vás.
Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz
Předchozí díly této série: