Nebylo by skvělé, kdybyste mohli mít všechny metriky užitečné pro vaše marketingové aktivity v jednom přehledu, který se aktualizuje automaticky?

Pokud jste odpověděli „ano“, máme pro vás dobrou zprávu. Opakované získávání takových údajů nemusí být časově náročný ani bolestivý proces.

Doby, kdy jste museli exportovat nevzhledné, komplikované a matoucí reporty jsou pryč. Google Data Studio je tu právě proto, aby analytické informace z webu byly přehledné i pro vedoucího obchodu nebo jednatele. Je to zajímavý způsob, jak generovat tyto informace v reálném čase a ušité na míru vaším cílům a KPI. A záleží jen na vás, zda zobrazené informace rovnou využijete pro pondělní interní poradu nebo si vše dále upravíte díky přednastaveným filtrům.

Co to je?

Google Data Studio je bezplatný nástroj společnosti Google, který vám umožňuje vytvářet vlastní přehledy pomocí dat z marketingových služeb společnosti Google. Tedy Google Analytics, Google Search Console, Google Ads. Dokáže se ale také napojit na služby jiných firem. Například Facebook, LinkedIn, Instagram, Youtube a podobně. A to vše můžete doplnit o data ze svých CRM a dalších interních databází.

Proč potřebujete Google Tag Manager pro svůj web

Jak získat Google Data Studio a kolik to stojí?

Získání přístupu je snadné. Chcete-li si usnadnit život při importu zdrojů dat, je vhodné při nastavování datového studia Google použít stejný účet, jaký používáte pro Google Analytics, reklamy atd. Jednoduše se zaregistrujte pomocí tohoto účtu.

Pokud účet Google nemáte, budete si ho muset vytvořit. Ale upřímně, pokud ještě nemáte účet u Google, tak nepoužíváte ani jiné jejich služby a potom to celé ztrácí tak trochu smysl. Data Studio se používá na získávání dat z jiných nástrojů a platforem než jenom ty od Google. Ale přece jenom Google Analytics a Google Search Console bývají základem většiny analýz.

A znovu připomínám – Google Data Studio je zdarma.

Pár ukázkových příkladů ze zdrojů samotného Googlů – Google Data Studio vám umožňuje dynamicky generovat vizuálně přitažlivé informace (grafy a sestavy) a stahovat několik různých typů dat.

V pokračování se podíváme na hlavní výhody Google Data Studia.

Foto: @martye

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz