Už několik článků (Mají průzkumy po telefonu ještě smysl?, B2B telemarketing pro vytváření leadů, B2B telemarketing pro eventy) jsme věnovali využití telemarketingu pro různé disciplíny B2B marketingu. Dnes se zaměříme na oblast, o které se moc nemluví, a která zůstává stranou hlavní motivace obchodních ředitelů. Přesto je velmi důležitá – „čištění“ CRM databáze.

Snad každý praktikující marketingových manažer vám potvrdí, jak těžké je udržet funkční a stoprocentně aktuální CRM databázi. Většinou tomu brání hlavně ochota klíčových uživatelů (tedy obchodníků) udržovat své kontakty aktuální. CRM je často málo intuitivní systém, nepropojený s ostatními kancelářskými produkty, které obchodní tým používá. Jak toto řešit, je na jiný článek.

V každém případě je výsledkem prakticky nepoužitelná databáze se spoustou různě neaktuálních kontaktů. Takové CRM řešení je pro marketing k ničemu.

 

Telemarketing jako ideální nástroj pro úklid

A zde přichází chvíle telemarketingu. Můžete to řešit jako samostatný projekt, nebo k tomu využijete jakoukoli probíhající kampaň. Hlavní pro vás je, získat po kampani výsledky volání, a ty „uploadovat“ zpět do CRM. Jedná se hlavně o nefunkční telefonní čísla, lidi, kteří od zákazníka odešli, aktualizované funkce, i potvrzení ostatních.

Zdá se to jednoduché. Je ale až neuvěřitelné, jak velký problém může být u velkých korporací, dostat informace zpět do systému. Bohužel, výsledky nejsou hned viditelné. Je potřeba důslednost a disciplína. A provádět takovou aktualizaci pravidelně. Ideálně by se měla stát součásti každé kampaně. Jedině tak budete mít svojí interní databázi zákazníků funkční a využitelnou pro následující kampaně.

Získávání souhlasů

Zajímavou možností využití telemarketingu může být i zpětné získání souhlasů se zasíláním (například) Newsletteru u existujících zákazníků. Může se stát, že v průběhu let příliš mnoho zákazníků zvolilo Unsubscribe u vaší emailové komunikace. Jejich důvody, proč to udělali, byly různé. Často si ani nevzpomenou, že se odhlásili. Pravděpodobně na váš Newsletter dokonce zapomněli. Zkuste využít telemarketing pro zpětné získání souhlasu. Buď při projektu čištění databáze, nebo v rámci jiné kampaně. I zde platí, že hlavně musíte mít zajištěnu možnost zpětné aktualizace CRM.

 

Jak vidíte, pro vlastní čištění databáze nepotřebujete žádné speciální znalosti operátora. Možná využijete jednoduchý a krátký skript se základními dotazy, pokud to chcete udělat jako samostatnou kampaň. Například při přechodu na nový CRM systém. Pro pravidelné čištění v rámci kampaní opravdu stačí pouze dohodnout s operátorem, které body má zkontrolovat. A potom zajistit technicky upload výsledků zpět do CRM systému.

 

Potřebujete poradit, nebo přímo pomoci? Obraťte se na nás. Napište nebo zavolejte:

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz

 

Další články autora najdete na IDEAMAG.CZ

Marketing pro ICT společnosti
Marketing pro výrobní společnosti
Jak řídit marketing strojírenských firem I.
Jak řídit marketing strojírenských firem II.
Jak řídit marketing strojírenských firem III.
Jak řídit marketing strojírenských firem IV. 
Jak řídit marketing strojírenských firem V.