Analýza prodejů je jako mapa při hledání cesty labyrintem. Bez ní se můžete snadno ztratit. Stejně tak bez analýzy svých obchodních výsledku i postupů snadno ztratíte inciativu v konkurenčním prostředí a následně přijdete o své zákazníky.
Analýza vám umožňuje se lépe rozhodovat a plánovat své zdroje. Nejen rozpočet, ale své kolegy nebo zaměstnance.
Těch věcí, které lze analyzovat je obrovské množství. Takže je dobré si vybrat jenom to, co dává smysl pro vaše podnikání.
V B2B to může být:
- Průměrnou velikost objednávek a třeba jejich frekvenci.
- Chování zákazníků. Například průměrná délka obchodního cyklu u jednotlivých kategorií vašich produktů.
- Chování obchodníků. Třeba špatné pokrytí jejich regionu. Prodeje v jednotlivých kategoriích.
Den obchodníka s nástrojem Corpis Maps
V B2C lze analyzovat například:
- Prodejnost jednotlivých produktů nebo skupin produktů.
- Demografické charakteristiky zákazníků.
- Geografické rozdělení trhu.
- Taky chování zákazníků. Tentokrát například frekvence nákupů.
- Způsoby, jakými zákazníci společnost kontaktují. A jejich úspěšnost.
Některé věci dokážete připravit v dashboardu svého CRM. Na některé je potřeba využít jiné řešení. Většinou oboje vyžaduje určitou investici. Minimálně váš čas. Ale i ten se většinou zaplatí rychle, pokud jste do teď museli analýzy dělat v Excelu nebo je nedělali vůbec.
Credit: Red Zeppelin on Unsplash, Midjourney AI
Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz