Jak poznat dobrý lead? Čím víc o tom budete přemýšlet, tím více se bude taková definice rozmazávat v subjektivní pocit obchodníka po vlastní schůzce. Často totiž ani kvalitní lead neobsahuje všechny potřebné informace. Například když se oslovená osoba zasekne a odmítá „pustit“ více detailů o současné situaci po telefonu. Takové situace se stávají, a musíme to brát jako fakt. A na druhou stranu, ani poctivě vyplněný lead nemusí nakonec skončit prodejem.
Ale alespoň některé ze základních charakteristik níže by předaný souhlas se schůzkou obsahovat měl.
Kompletní informace
Dobrý lead by měl obsahovat veškeré informace, na kterých se s operátorem domluvíte na začátku projektu. Jméno, funkce, přímé kontaktní údaje…
Dokumentovaný postup
Zápis od operátora by měl obsahovat co nejlepší postup, jak se mu podařilo kontaktovat a domluvit schůzku s danou osobou.
Doplňující detaily
Opravdu kvalitní lead poskytne i další užitečné informace, jako je aktuální používané řešení nebo preferované postupy.
Specifická potřeba
Ideální lead bude zahrnovat informace o konkrétní oblasti, kterou volaný zrovna řeší nebo potřebuje řešit.
Jak to s námi chodí od A do Z
A jeden trochu subjektivní parametr na závěr. Za ukázku dobře domluvené schůzky pokládáme taky to, že kontaktovaná osoba si při diskuzi s obchodníkem hovor s operátorem pamatuje, a získané informace v zásadě sedí. Jenže toto pravidlo platí jen, pokud jim zavoláte do 2-3 dnů. A to bohužel dost klientů nezvládá.
Dostanete v kampani 100% kvalitní leadů? Pravděpodobně ne. Ale váš dodavatel by měl celou dobu pracovat na tom, aby počet nekvalitních leadů byl minimální. Tak se zase pozná kvalitní partner pro domlouvání schůzek ve firmách.
Credit: Midjourney AI
Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz