Chatbot: skvělý pomocník v B2B komunikaci a automatizaci 

Myslíte si, že chatbot v B2B nemůže fungovat? Je to omyl, ze kterého vás dnes vyvedu. Díky chatbotům na vašich stránkách automatizujete nejen on-line provoz a interní procesy, ale značně urychlíte komunikaci se svými existujícími a potenciálními zákazníky. Díky tomu máte čas se věnovat tomu, co jde automatizovat těžko – strategickým rozhodnutím.

Vždy o krok napřed

Věřím, že pozitivní přístup k inovacím a neustálé hledání nových způsobů, jak zlepšit své služby, je klíč k úspěchu. To platí pro nás i pro vás. Dlouhodobě se proto zaměřujeme na využívání moderních technologií, které nám umožňují mít náskok před konkurencí. Chatboti jsou jedním z nástrojů, které doporučujeme implementovat na web každému, kdo chce oslovit jinou cílovou skupinu a být tak o krok napřed. 

Co je to chatbot?  Chatbot je počítačový program, který je navržen tak, aby automatizoval konverzaci s uživatelem. Jeho hlavním úkolem je poskytovat informace, odpovídat na dotazy a vykonávat specifické úkoly, jako je například zpracování poptávek nebo odborné poradenství.  

Nacházejí se v různých oblastech a prakticky jdou vytvořit pro jakékoliv podnikání a služby. Tedy i v B2B. A dnes si ukážeme, jak.

Jak funguje chatbot v B2B?

Chatbot v B2B pomáhá zlepšovat interakci s obchodními partnery, klienty nebo i interními týmy. Dokáže vysvětlovat široký sortiment nebo třeba možnosti spolupráce. To je zásadní výhoda pro obchod. Dokáže tak generovat a validovat leady, které do firmy přes něj přicházejí. 

Často také zajišťuje zákaznickou podporu, nebo odpovídání na technické dotazy. Mimo jiné může sbírat (když je mu to dovoleno) a analyzuje data o klientech.  

Pro šetření vašeho času a energie může být chatbot integrován přímo do vašeho CRM systému a vy tak máte vše na jednom místě a bez námahy. Veškeré poptávky včetně detailů se propisují okamžitě do vámi zvolené sekce. Nepřetržitá dostupnost chatbota výrazně zvyšuje spokojenost klientů a také šanci, že se na váš web vrátí. V chatu může se zákazníkem „mluvit“ přímo majitel, nebo specialista firmy, nebo avatar. 

Různé varianty funkcí v chatbotech 

  • Průzkum trhu 
  • Časté dotazy 
  • Rádce služeb a produktů 
  • Zpětná vazba 
  • Nábor nových kolegů 
  • Spoustu dalšího… 

Jak by to mohlo vypadat v praxi?

Rutinní zpracování leadů z chatbotu nechte na nás 

Od našeho partnera šéfbot s. r. o. víme, že největší úskalí implementace chatbotu u B2B firem je následné zpracování leadů. Klienti sice dostávají poptávky, ale občas nedokážou na ně včas reagovat (nebo vůbec). A je pro ně těžké vybrat ty relevantní poptávky. S tím vám však dokážeme pomoci my v LEADMACHINE. 

Když spojíme chatbot s naší správou leadů, tak do vašeho inboxu nebo pipeline dorazí už jen 100% poptávky dle vaší úvodní definice. Šéfbot posbírá všechny zájmy, klienti přes něj vyplní kontaktní informace a případné dotazy, a my je vaším jménem obvoláme tak, abychom doplnili zbylé informace a požadavky. Případně odpovíme na doplňující dotazy.  

Zajímalo by vás, jak by chatbot vypadal na vašem webu? Klidněte ZDE na web šefbota a vyžádejte si ukázku zdarma. 

Chcete nejdříve vidět, jak může fungovat takový chatbot pro B2B?  

Podívejte se na implementaci chatbota od šéfbot s. r. o. u firmy Gastro Mach.  

Kdo je šéfbot? 

Firma šéfbot s. r. o. se zabývá tvorbou komunikačního nástroje chatbot, který na webových stránkách aktuálně využívají stovky klientů. Od jednotlivců až po velké korporátní klienty, které zná téměř každý. Tento nástroj měsíčně využívá desetitisíce návštěvníků webových stránek.  

 „Snažíme se naše chatboty dělat tak, aby vždy byli orientováni na výsledek, byli chytří a přinesli návštěvníkům webových stránek přidanou hodnotu, protože náš cíl je stejný – spokojený zákazník.“
Jan Ružička, jednatel

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz