Jak se stavíte ke kvalitě obsahu na vašem webu? Pokud máte dokonale vyladěnou landing page, ale ostatní stránky webu jsou obsahově podprůměrné, je čas to změnit! S příchodem AI vyhledávání, o kterém jsme psali v únorovém článku, je totiž na čase začít řešit kromě tradičního SEO také jeho mladšího sourozence GEO (Generative Engine Optimalization).

AI miluje obsah v hloubce – data to potvrzují

Provedená analýza společnosti BrightEdge poukazuje na to, že 82,5% citací v AI přehledech Googlu (AI Overviews) pramení právě z hlubokých stránek webů. A co to vlastně ty hluboké stránky jsou? Jsou to ty, které leží více než dvě úrovně pod domovskou stránkou.

Pouze 0,5% citací z AI přehledů vyhledávání směřuje na domovské stránky. Google totiž ve většině případů upřednostní specifický a odborný obsah před obecnými stránkami. Proto je tedy potřeba zaměřit se na tvorbu obsahu, který bude především kvalitní, originální, odborný a bude přinášet přidanou hodnotu.

Chcete být vidět? Nabídněte hodnotu

Tomu, že se budoucnost má točit právě kolem kvalitního obsahu, nasvědčuje také březnová hlavní aktualizace vyhledávání od Google, která započala 13. 3. 2025. Google uvádí, že jejím cílem je zvýšení kvality výsledků a upřednostňování kvalitního a užitečného obsahu. I společnost Google přímo upozorňuje na to, že kvalitní a hodnotný obsah má v budoucnu více ovlivňovat pozice ve vyhledávání.

Na stránkách searchengineland.com si můžete přečíst březnový článek o tom, jak propojit tradiční SEO s novým GEO, aby se vaše stránky začaly objevovat i v AI nástrojích jako je ChatGPT. Sledování nového AI režimu vyhledávání v Search Console od Google zatím dostupné není, ale Google již nastínil, že je v blízké budoucnosti možné očekávat jeho zavedení.

Zajímá vás víc?

Zajímají vás další změny, které se v březnu ve světě online marketingu udály? Pokud ano, přečtěte si článek “novinky ze světa online marketingu za březen 2025” na blogu našich kamarádů Jirkont, se kterými spolupracujeme. Společnost Jirkont jako jedna z prvních nabízí také pomoc přímo se zavedením GEO strategií do vašeho marketingového plánu.