Co myslíte, že je lepší? Budovat vlastní databázi, nebo si ji koupit? Odpověď se zdá být jasná, ale pojďme si rozebrat přínosy a nevýhody obou možností.

Na trhu existuje několik obecných komerčních databází, které se liší rozsahem i cenou. Ale kvalita je ve skutečnosti podobná. Určitě malé procento budou tvořit neexistující kontakty. Bude zde ale větší procento těch, kteří nebudou reagovat na vaše zavolání, protože dané číslo neznají.

Hlavním problémem je ale GDPR. Agentury, nabízející tyto komerční databáze, sice tvrdí, že na své straně mají vše ošetřeno, ale na druhou stranu se tváří, že váš problém s GDPR (a kontakty v jejich databázi) si musíte ošetřit sami. V podstatě to lze přeložit tak, že zakoupíte nějaký seznam firem a jejich kontakty, ale tyto kontakty osob nemůžete využít. Jediná legální cesta je využívat informace o firmě a pokoušet se dohledat správnou kontaktní osobu například na jejich webových stránkách. Pokud jí nenajdete, musí se operátor ke správné osobě dle specifikace v projektu dostat během vlastního hovoru.

Budování vlastní databáze kontaktů lze různými způsoby. Vyhledávání na webu, obchodní kontakty, různé akce, jako třeba veletrhy, semináře a podobně. Získáváte tak podstatně vyšší kvalitu, než kdy můžete mít v komerční databázi. Tedy, pokud se o takovou databázi dobře staráte a pravidelným používáním ji udržujete aktuální. Její výhodou je ošetřené GDPR. A v případě dalšího využití i možnost budování historie komunikace. Jediným problémem je tedy, že vytvořit takovou databázi trvá. Pokud nemáte čas, nezbývá vám než začít první variantou, koupit komerční databázi a postupně vytvářet vlastní databázi kontaktů.

Takové budování lze urychlit účastí na akcích, nebo pořádáním vlastních seminářů a webinářů. Také můžete aktivně kontaktovat profesionály z oboru s odpovídajícím profilem na LinkedIn. Vše ovšem má své limity. Aby vám fungoval LinkedIn jako platforma, potřebujete tam mít určitou historii aktivního uživatele. Vytvářet obsah. Bez obsahu budete pokládání pouze za dalšího z řady „otrapů“. Jak tvořit obsah je však samostatné téma a můžete si o něm přečíst například na stránkách IDEAMAGU – například https://idealab.cz/navod-jak-psat-na-linkedin/.

Pokud potřebujete poradit, nebo pomoci, obraťte se na nás. Napište nebo zavolejte:

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz