Minule jsem tady porovnával Cold cally s online marketingem z pohledu úspěšnosti konverze do finální objednávky nebo smlouvy. Úplně na konci jsem zmínil i rychlost generování leadů. A právě v tom je B2B telemarketing nepřekonatelný.
Většina dalších marketingových taktik používají vlastně pasivní přístup. Nastavíte systémy a postupy, spustíte kampaně a… čekáte.
Jste rybář, který nahodí a potom sedí u vody a kouká na splávek. Nevíte, kdy vám „ryba“ zabere. Nedokážete ani ovlivnit velikost ryby, která se nakonec o váš háček začne zajímat. Možná druh – podle návnady… Tím končím s rybářským příměrem.
Cold call vs. Online marketing – porovnání úspěšnosti
Domlouvání schůzek po telefonu je totiž mnohem přímočařejší, a hlavně aktivní postup. Taky musíte vše připravit. Ale následně jste to vy, kdo si určujete rychlost kampaně. Nemusíte čekat na aktivitu zákazníka. To přináší několik výhod. Například, když jako produktový manažer dostanete nad rámec rozpočet před koncem kvartálu. Přece to nebudete vracet. Ale musíte vytvořit nějaké výsledky. V takovém případě je telemarketing ideální rychlá cesta, jak vytvořit nové obchodní příležitosti. A navíc si dokážete definovat lépe i tu cílovou skupinu, včetně té výše zmíněné velikosti. To ve výsledku znamená lepší cílení a vyšší úspěšnost kampaně.
Meme: https://imgflip.com/
Ilustrační foto: Robson Hatsukami Morgan on Unsplash
Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz