Občas se setkávám se skepsí ohledně telefonní komunikace, jako marketingově obchodního kanálu pro prezentování služeb. Opak je ale pravdou. Služby ve své podstatě vždy poskytují nějakou formu přidané hodnoty. Zatímco produkt je často jenom komodita, a na trhu existuje v podobné kvalitě desítky dalších, u služeb vždy záleží, v jaké formě jsou dodávány. Právě telefonní komunikace postavená na diskuzi potřeb zákazníka a jejich řešení, je vhodný marketingový kanál pro oblast služeb.

Z marketingového hlediska je nevýhoda služeb v tom, že na rozdíl od produktů nejsou hmatatelné. Často můžeme narazit na problém, jak takové služby prezentovat graficky. Tam, kde u produktů „pouze“ zaplatíte kvalitního fotografa, u služeb potřebujete grafika, ilustrátora a zajímavý nápad. Vynechal jsem skupiny počítačových programů, které jsou formou produktu, ale přesto se jich nemůžeme dotknout. Pro mě ale spadá software spíše do oblasti služeb. Proto se mu také často říká software řešení. O slově „řešení“ ještě bude dnes řeč.

Výhodou naopak je, že pro služby můžete využívat velmi dobře i více virtuální formy prezentace – webináře, průzkumy apod. A právě, k těmto aktivitám lze dobře použít telefonní komunikaci. Například zvaní na akce, průzkum po telefonu, nebo navedení na online dotazník.

Řešení problémů

Hlavní částí ale stále zůstává domlouvání schůzek pro vlastní obchodníky nebo pro obchodní partnery. A zde není rozdíl mezi produktem nebo službou. Úspěšnost nabídky v B2B závisí hlavně na přidané hodnotě řešení, které nabízíte. Slovo řešení zde používám schválně, protože nakonec jde hlavně o vyřešení problému zákazníkovi. Pokud je telefonická komunikace dobře připravená, tak máte vysoká pravděpodobnost, že zákazníci rozpoznají základní hodnotu vaší nabídky již po telefonu a budou spíše souhlasit s domluvením schůzky.

Žijeme v době virtuálních řešení. Každý den vznikají nové týmy nebo firmy, které nabízejí nějaké služby nebo řešení. Často je vše na „cloudu“. Tyto firmy jsou velmi dobré ve své prezentaci v digitálním světě. Pokud se ale chcete odlišit, potřebujete se dostat ke svým zákazníkům aktivně, a i jinou cestou. Telefonní komunikací.

Pokud potřebujete poradit, nebo pomoci, obraťte se na nás. Napište nebo zavolejte:

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz