V minulých článcích této série jsme psali o tom, proč je telefonování dobrý nástroj pro vytváření obchodních příležitostí, ukázali jsme si špatný a dobrý způsob vedení hovoru, a naposledy jsme se zaměřili na přípravu před voláním. Dnes se budeme bavit o tom, jaký tón použít při telefonování.
Tón hlasu je velmi důležitý, a hned od začátku určuje vyznění celého hovoru. Vzpomeňte si, kdy naposledy někdo cizí volal vám. Už podle tónu hlasu poznáte, jestli ten druhý se chystá vás tlačit k nějakému souhlasu. To je typické chování operátorů z klasických call center a špatných obchodníků.
Když voláte:
- Pozor na monotónní tón. Pracujte s dynamiku hlasu. Tak, jako když mluvíte doma s kamarády.
- Dejte do hlasu úsměv. Váš hlas by měl být pozitivní.
- Nebuďte formální. To se vám bude stávat, pokud si sice pěkně připravíte skript, ale bude svůj text „deklamovat“ jako špatný herec. Vaše mluva potom „šustí papírem“.
- Nespěchejte. Nervozita vás nutí to mít co nejrychleji za sebou. Potom ale fungujete zbrkle, děláte chyby, a navíc vám není rozumět.
- Nebuďte příliš asertivní. Nedávno jsme sami byli na školeni kde nám bylo prezentováno, že máme jít vždy asertivně přímo k věci. A pokusit se rychle ukončit hovor souhlasem volaného. Špatně. To se možná vyučuje v call centrech, kde se volá hlavně na rychlost. V B2B je přílišná asertivita zabiják telefonního hovoru.
Pokud potřebujete pomoci s voláním, nebo přímo hledáte B2B telemarketing, dejte nám vědět.
Jsme tu pro vás.
Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz
Jednotlivé díly této série