V dnešním dynamickém podnikatelském prostředí je klíčové pro vedení obchodu velkoobchodu efektivně plánovat a vyhodnocovat. Porovnávat různé obchodní regiony, pobočky, distributory a obchodníky. Jedním z nástrojů, které jim mohou v tomto ohledu výrazně pomoci, jsou speciální SaaS software pro mapovou analytiku.

Postupně představím pět klíčových výhod, které mohou analytické mapy přinést obchodním ředitelům.

Přeměňte data na vizuální informace

Jednou z nejoceňovanějších výhod analytických mapových aplikací je jejich schopnost vizuálně prezentovat obchodní data. Takový postup umožňuje vedení rychlejší a efektivnější vyhodnocování výkonnosti prodeje a identifikaci klíčových trendů (více o tom později). Například zde mohou vedoucí obchodu snadno porovnávat výkonnost různých regionů nebo prodejců, a tím identifikovat oblasti s nejlepšími prodejními výsledky. Mohou také rychle identifikovat oblasti s nižšími prodeji a zaměřit své úsilí na zlepšení situace.

Přínos: Rychlejší a efektivnější vyhodnocení výkonnosti

Jste obchodním ředitelem v mezinárodní společnosti se sítí prodejen. Chcete prezentovat prodejní výkony svých prodejců v různých regionech světa. V mapové aplikaci si zobrazíte prodejní údaje každé prodejny. S touto vizualizací dat budete moci jednoduše porovnávat výkony jednotlivých regionů, a identifikovat nejúspěšnější prodejny v rámci celé sítě.

Interaktivní mapa vám umožní zobrazovat prodeje aktualizované podle potřeby, a rychle odhalovat silné a slabé stránky vašeho obchodního modelu. Tímto způsobem můžete lépe porozumět datům a vytvořit strategie pro zvýšení prodeje ve slabých oblastech a využití úspěšných taktik v úspěšných oblastech.

Den obchodníka s nástrojem Corpis Maps

Trendová navigace: Odhalte vývoj trhu

Další významnou výhodou mapových řešení je jejich schopnost identifikovat klíčové obchodní trendy. Analyzováním geograficky orientovaných dat mohou vedoucí obchodu odhalit vzorce a trendové změny v prodejních výsledcích. Tímto způsobem mohou lépe porozumět chování zákazníků a reagovat na tržní potřeby.

Přínos: Zjištění klíčových trendů a vzorců v prodejních výsledcích

Vedete obchodní ředitelství ve společnosti poskytující služby v různých oblastech. Díky analytické mapě můžete analyzovat sezónní trendy ve využívání těchto služeb. Zjistíte, že během letních měsíců je poptávka v určitých turisticky atraktivních oblastech výrazně vyšší. Na základě tohoto poznatku můžete optimalizovat své marketingové a prodejní strategie pro tyto oblasti, a tím maximalizovat svůj zisk.

Expanze podle regionů a příležitostí

Jak jsem zmiňoval výše, zobrazením geografického rozložení prodeje na interaktivní mapě, mohou vedoucí obchodu identifikovat slabé oblasti, které vyžadují další investice nebo marketingová opatření. Ale stejně tak mohou rozpoznat potenciální trhy a oblasti s rostoucím zájmem zákazníků.

Přínos: Zobrazení geografického rozložení prodeje a identifikace slabých oblastí nebo potenciálních trhů

Jste obchodní ředitel v maloobchodní společnosti s několika pobočkami. Na interaktivní mapě lehce identifikujete oblasti s nižší penetrací trhu a nižšími prodeji. Můžete se zaměřit na tyto oblasti, rozvíjet marketingové strategie a zavést specifická opatření, která pomohou zvýšit povědomí o vašich produktech. A získat nové zákazníky. Můžete třeba spustit cílené reklamní kampaně v těchto regionech, nabízet speciální akce nebo provést průzkum trhu, abyste lépe porozuměli místním preferencím a potřebám zákazníků.

To bude pro tentokrát všechno. Pokud jste dočetli až sem, tak vás budou zajímat další dvě výhody a celkové shrnutí…

 

Credit: Midjourney AI

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz