Pro telemarketing je tento květen hektický. I v jiných letech byla poznat sezónnost této služby. Ale letos to dosáhlo nového vrcholu. Všude je najednou cítit nová energie. Firmy, se pokouší využít rozvolnění a chtějí rychle dohnat to, co zameškaly během jarního omezení. A všude slýchám to samé: „…musíme to stihnout do prázdnin!“ V červenci, srpnu a prosinci se přece nepracuje, a proto nemá cenu volat.
Jenže ono to není tak jednoznačné. Ano, lidi si berou nejvíce dovolené v těchto měsících. Na letní měsíce to bude v průměru vycházet na 10 pracovních dní, kdy se konkrétnímu člověku nedovoláte. Z celkových 40. Máte tedy 75% pravděpodobnost, že když někomu voláte v letních měsících, že na dovolené není.
Telefonování není prezentace
Navíc, v těchto měsících, právě kvůli dovoleným, je ve firmách pracovní režim jiný. Ruší se pravidelné porady, je méně telefonování a reportování. A naše zkušenosti jasně potvrzují, že lidé mají obvykle více času a jsou spíše ochotni k diskuzí (vše má své výjimky – těžko se bude někdo na vás soustředit, pokud mu zavoláte v pátek před dovolenou, kdy potřebuje předat poslední úkoly). Jasně, obchod se asi do konce prázdnin neuzavře, ale jak dlouhý je váš normální obchodní cyklus. Většinou je stejně delší než 2 měsíce. A vy tak díky telemarketingu v červenci a srpnu bude mít připravenou „pipelinu“ na podzim.
Proto našim klientům volání v letních měsících spíše doporučujeme. Pro toto období máme nastavená upravená pravidla, kdy opakované volání, když se nedovoláme děláme až po týdnu. Tím dokážeme pracovat i s těmi 25 procenty volaných, kde jsme se opravdu trefili do jejich dovolené. A celkové procento nedovolaných hovorů se tedy příliš neliší od jiných měsíců. A je více než dostatečně vyváženo lepšími šancemi na vytvoření leadu, když se dovoláme.
Ilustrační foto: Ethan Robertson
Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz