Přemýšleli jste někdy při vytáčení čísla, zda tentokrát zákazníkovi dovoláte, nebo je zase zrovna na nějaké schůzce, v dílně a podobně?
Nás v LEADMACHINE volání živí, a úspěšnost dovolání nás hodně zajímá. Nyní v době omezeného vycházení, máme konečně čas na důkladnější analýzu našich projektů. Připravili jsme pro vás sérii článků, kde vás budeme seznamovat s jednotlivými výsledky.
Pro tuto studii jsme vybrali dvě oblastí, kam voláme často. Kreativní profese (nadpoloviční většina z nich jsou architekti) a výrobní firmy (velká část přímo ze strojírenství).
Prezentované výsledky jsou z anonymizovaných dat sebraných v období září 2019 až únor 2020. Data za březen jsme pro většinu prezentovaných statistik nevyužili, z důvodu možného zkreslení výsledků. Ale možná se na ně podíváme někdy samostatně. Studie vyhodnocovala vzorek přes 5000 pokusů o volání.
V kolik hodin je nejlepší zavolat?
První, na co jsme se zaměřili, je úspěšnost dovolání v průběhu dne. Průměrná dovolatelnost při každém vytočení čísla je pro oba obory překvapivě stejná – zhruba 65%*. Je ale tato šance přes celý den a u obou testovaných skupin stejná?
* Nezaměňujte s dovolatelnosti celé kampaně, která bývá kolem 90%. Je to proto, že většinou se pokoušíme zavolat na každé číslo 3x i 4x, než ho prohlásíme za „nedovolatelné“.
Zde se překvapení nekonalo. Analýza ukázala očekávaný rozdíl mezi vybranými skupinami. Dovolat se do výrobních firem lze v průběhu dne s podobnou pravděpodobností. Trochu větší šanci máte kolem 10. hodiny a menší pokles nastává kolem oběda. Úspěšnost dovolání potom klesá po 15. hodině. Je vidět, že výrobní firmy fungují spíše v rozsahu mezi 7. a 15. hodinou.
Ale u kreativních profesí jsou rozdíly větší. Do 9. hodiny jsou lidé z tohoto oboru mnohem méně dostupní v porovnání se strojaři. Zato, pokud voláte později odpoledne, vaše šance stoupají. Dle výsledné grafiky lze očekávat (a naše osobní zkušenosti to potvrzují), že i mezi 7. a 8. hodinou budete při volání do výrobních firem stejně úspěšní. V tuto dobu ale rozhodně nezkoušejte volat architektům. Naopak u kreativních profesí pravděpodobnost, že se dovoláte, vrcholí okolo 16. hodiny, a lze očekávat že i po 17. hodině nebude příliš klesat.
Jak jste si určitě všimli, tato analýza má své omezení. Nemáme výsledky před 8. hodinou nebo po 16. hodině. To je dáno naší smluvní pracovní dobou, která je typicky mezi 8.-16. hodinou. Těch pár telefonátů, kdy jsme volali mimo tuto dobu, není započteno, protože by příliš zkreslily výsledky. Analýza také nezahrnuje rozdíly mezi pevnou linkou a mobilem. Na to se podíváme v samostatném článku.
Už příště se podíváme na to, jestli je nějaký rozdíl v tom, který den v týdnu voláte.
Máte k výsledkům první části naší analýzy nějaké dotazy?
Dejte nám vědět. Jsme tu pro vás.
Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz