Před časem jsme tady psali o seznamu akreditovaných architektů, který jsme vytvořili na Google Maps. Sloužilo nám to jako ukázka možností takového geografického zobrazení databáze a omezení, které v této oblasti Google Maps mají. A rovnou jsme i slíbili, že se k mapovému zobrazení dat ještě vrátíme, abychom si ukázali, jak to lze dělat jinak.
Profesionální analytické mapy od Corpis Maps
Dnes tedy použijeme analytické mapy pro vedení firmy a obchodu – Corpis Maps. A jako zdroj dat nám poslouží komerční databáze MERK od společnosti Imper.
Na první ukázku jsem si vybral výrobce nábytku a interiéru s ročním obratem nad 5 mil Kč a minimálně 6 zaměstnanci. Takže jsme odfiltrovali menší živnostníky. MERK má tyto firmy rozdělené do několika podkategorií pod hlavní kódem – Výroba nábytku. Dost překvapivě do toho zahrnuje i skupinu výrobců matrací. Naopak mi tam chyběli někteří velcí hráči na trhu, které jsem nakonec našel v kategorii Truhlářské práce. Takže tuto kategorii jsem do výběru doplnil.
Jako u každé jiné analýzy, je důležité vědět, co chci analyzovat. My nejčastěji sledujeme obrat, počet zaměstnanců, druh vlastnictví. A samozřejmě detailnější obor. A Corpis Maps nám dokážou zobrazit nejenom rozložení vybraných firem v regionu ale hlavně tyto parametry kombinovat ve filtru.
Zobrazte si data z FLOWii v analytické mapě
Příklady analýz
Podívejte se na několik screenshotů z analýzy. Prezentované výstupy jsou pouze mé subjektivní nastavení a výběr příkladů. Každého obchodního ředitele by při analýze trhu mohlo zajímat něco jiného. Takže každý z nás by si připravil analytické mapy jinak.
První ukázka zobrazuje rozdělení firem v regionu podle oboru.
Je také možné vybrat pouze některé firmy. Na obrázku je filtr firem, které mají 100-200 zaměstnanců.
Další možností je zobrazení firem podle obratu. Všimněte si, že jednotlivé kategorie mohu odlišit barvou i velikostí bodu.
Vše lze také kombinovat
Samozřejmě lze na každý bod kliknout a zjistit si detail o firmě. Údaje, které se zobrazují, jsou samozřejmě na vás. Co je v databázi, lze i zobrazit.
Interaktivní ukázka
A nyní si to můžete vyzkoušet sami. Připravili jsme pro vás interaktivní ukázku. Je velmi jednoduchá a intuitivní. Pro ukázku jsme vybrali stejný segment trhu v Západních Čechách. Zkuste i další zobrazení, které Corpis Maps nabízí. Co třeba územní agregace po okresech?
Tak se nebojte kliknout a vyzkoušejte, co umí Corpis Maps.
Ilustrační foto: Geojango Maps
Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz