Krize motivuje firmy zkoušet nové věci. Proto jsme posledních měsících zaregistrovali významně zvýšený počet poptávek po telemarketingu a Lead Generation (podívejte se do našeho marketingového slovníčku). To jenom potvrzuje naše dřívější přesvědčení, že ve chvílích krize se škrtají rozpočty na PR a hledá se jiná reálnější cesta, jak se dostat k novým zakázkám.

Bohužel, většina z poptávajících nedokáže dohlédnout komplexnost této služby a jejich zadání je často velmi prosté: „Zavolejte co nejvíce lidí za co nejméně peněz“. Rozumím tomu, že v krizi nelze utrácet. Na druhou stranu to ukazuje na totální nepochopení situace. Pokud klient nabízí rychloobrátkové produkty nebo služby, potom asi logicky hledá jednoduchý telemarketing, protože způsob prodeje jsou velké objemy při malých maržích. A hlavní konkurenční výhoda je cena. V takové případě se diskuze o nadhodnotě produktu nebo služby míjí u klienta účinkem. Takovou poptávku lze poznat i podle toho, že přijde mailem formou „Pošlete nabídku těchto položek služeb… Děkujeme. Na shledanou“. Jak takové firmy nabízí své produkty, tak požadují služby od svých potenciálních dodavatelů. Je pro ně důležitá pouze cena.

Forma telefonického hovoru

Pro tyto zájemce ale nenabízíme očekávanou službu. Nikdy nebudeme nejlacinější. Call centra, která tlačí své operátory na co nejrychlejší vytáčení čísel, dokážou dodat větší objem, za kratší čas. A tedy nižší cenu. Často svým operátorům nastavují tak zvané automatické vytáčení, kdy po ukončení hovoru, třeba do 5 sekund začne automat vytáčet další číslo.

 

Call centrum jako dodavatel vajec z klecového chovu

Velmi volně lze toto přirovnat k současnému velkému tématu – nákup vajec z klecových chovů. Pokud Vám to nevadí, tak si budete kupovat vejce začínající trojkou, a budete kašlat na kvalitu. Pokud ale o tom trochu přemýšlíte, vyberete si jiná vejce, i když jsou o něco dražší.

Stejné to je i s našimi klienty. Pokud opravdu přemýšlí o tom, co chtějí získat za leady, a zajímá je kvalita, zvažuji nabídku komplexněji. Nevolí nejlacinější nabídku telemarketingu, ale hledají řešení jejich potřeby. Tím řešením je telefonní komunikace opravdové hodnoty jejich nabídky.

Pokud zvažujete telemarketing na podporu vašich současných aktivit, přemýšlejte o tom, jestli chcete objem nebo kvalitu. Nebo se obraťte na nás.

 

Foto: Miguel Andrade

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz