V prvním článku této série jsme psali, kdy je největší šance dovolat se v průběhu dne. Zaměřili jsme se na dva obory, kde máme velké soubory dat – kreativní profese a výroba.
Napodruhé se podíváme na stejná data, ale přes dny v týdnu. Zajímalo nás, jestli se třeba projeví jednací pondělky. Tedy zda v pondělí klesne úspěšnost častým schůzkám ve firmách na začátku týdne.
Pokud jsme analyzovali data na najednou, neobjevili jsme nic zajímavého. Úspěšnost dovolání, vyšla pro všechny dny velmi podobně. Pondělní „meetingy“ se na datech vůbec neprojevily. Jaké ale bylo naše překvapení, kdy jsme data rozdělili, stejně jako minule. Ve strojírenství je odchylka v jednotlivých dnech tak malá, že ji lze s klidným srdcem prohlásit za nevýznamnou. Pondělní schůzky se rozhodně na volání neprojevují.
U kreativních profesí (převažující skupinou jsou architekti) jsme objevili „čtvrteční“ anomálii. Pravděpodobnost dovolání ve čtvrtek je výrazně nižší než v jiné dny. Rozdíl mezi „nejúspěšnějším“ pondělím (70,5%) a čtvrtkem (54,5%) je celých 16%. Je tedy tak velký, že to už nelze svést na náhodu.
Jediné vysvětlení, ke kterému jsme došli je, že ve čtvrtek mají architekti dost často své kontrolní dny. V ten den jsou nejčastěji na stavbách, kde buď telefon neslyší, nebo nemají čas telefon brát. To potom způsobuje propad ve čtvrtečních výsledcích.
Pro B2B telemarketing, kdy přece jenom voláme větší projekty, to není takové omezení. Pokud si ale sami můžete vybrat zavolejte svému architektovi jiný raději třeba v pondělí.
Souhlasíte s tím, nebo máte jiné vysvětlení. Napište nám.
Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz
Další články ze série Analýzy: