Naše služba má za sebou prvních půl roku provozu. Jak fungujeme? Co se nám podařilo? Na čem pracujeme?
Na začátku našeho příběhu stála dlouholetá praxe Petra a Radka: naše marketingové zkušenosti na velkých mezinárodních projektech, ale i práce pro lokální značky nás dovedly k tomu, že v dobách dobrých (jako je ta současná), ale i dobách slabých (a ta přijde co nevidět) se stále opakuje několik hlavních marketingových požadavků, které firmy mají. A my se soustředíme se na B2B segment, kde nové leady budou třeba vždy.
Tak vznikl Lead Machine – nejprve projekt a nyní i firma, která se soustředí na výkonnostní marketing, na generování nových příležitostí ve složitých oborech jako je strojírenství, výroba a prodej nábytku, ale i software a služby s vysokou přidanou hodnotou. Nejsme jen obchodníci na telefonu, ale především analyzujeme, přemýšlíme, segmentujeme, pracujeme s daty a pak spustíme naši „mašinu“.
Kam jsme dosud došli?
Máme za sebou úspěšné nasazení technologie, vlastní call centrum a několik velmi zkušených operátorů. Pro marketing a oborovou segmentaci někdy využíváme vlastní know-how, někdy spolupracujeme s Idealabem, který především v architektuře a designu má v České republice velmi silné know-how. Otevřeli jsme kancelář v Liberci a naše datové centrum v Praze propojili tak, aby celý „stroj“ na volání, mailování a další kroky spojené s generováním nových leadů fungoval.
Jakou máme úspěšnost?
Na několika menších projektech jsme se po důkladné přípravě (a také řadě přešlapů) dokázali dostat na úspěšnost kolem 12% – konkrétně šlo o projekt domlouvání nových schůzek, takže to nejhorší, co v telemarketingu existuje: tzv. cold calls. Nyní pracujeme na obdobném projektu oslovení několika stovek firem ve strojírenství a tady předpokládáme, že naše lead machine vygeneruje úspěšnost někde kolem 6-8%. Možná i o něco méně. Každý obor má svoje specifika a strojírenství patří k těm nejtěžším (hned před pojišťovnictvím ).
Prvních šest měsíců
Za první půl rok máme před sebou práci pro dva velké klienty: výrobce kancelářského nábytku, pro kterého zajišťujeme cold calls na velké, projektové zakázky a menší, ale dlouhodobý kontrakt na budování unikátní tuzemské databáze právě v oblasti architektury a designu, kde má největší zkušenosti Radek a jeho tým Idealabu.
Co se nám nepovedlo?
Příprava a tvorba databáze jsou klíčovými předpoklady k úspěchu. Párkrát jsme narazili na špatná data a zjistili, že velkým problémem jsou veřejně dostupné údaje. Proto tvoříme vlastní databáze a například architekty v České republice známe opravdu všechny. Krok po kroku, telefon po telefonu jsme se dobrali k tomu, že v této oblasti máme kvalitní data. A pokračujeme dál.
Chcete se s námi potkat a pobavit o tom, jak byste Lead Machine mohli využít pro rozvoj vašeho byznysu? Napište nám a poslechněte si náš názor: rádi vám zpracujeme koncept i cenovou nabídku toho, jak by systém Lead Machine mohl generovat nové příležitosti i vám.
Radek Váňa
Tel.: +420 777 572 476
Email: radek@leadmachine.cz