Jak na Cold cally?
V téhle divné době převalujících se covidových vln, potřebuje většina firem generovat co nejvíce nových obchodních příležitostí. Tak, aby dokázaly přežít do lepších zítřků, kdy se zastaví spirála inflace, a přitom bude fungovat spotřeba na B2B i B2C trzích. Pokud patříte mezi ty, kteří mají nové obchody přinášet, je tento článek právě pro vás.
Žádný učený z nebe nespadl
Jak firmy snižují náklady a omezují „headcount“, dochází čím dál častěji k situacím, kdy na pozici obchodníka nastupuje člověk bez předchozích obchodních zkušeností, nebo obchodní činnost dostanou na starost současní techničtí pracovníci ve společnosti.
Většinou není problém doplnit produktovou znalosti (technici naopak musí podstatnou část svých znalostí zapomenout). Problém nastává, když mají tito lidé zvednout telefon a zavolat někomu cizímu. Pro takovou činnost, kde je velká pravděpodobnost odmítnutí, je potřeba dobrá příprava i nastavená psychika. Ale to není žádná nepřekonatelná překážka. To lze získat tréninkem. Ony už naše babičky totiž říkaly, že žádný učený z nebe nespadl.
Omezí novela zákona o elek. komunikacích možnosti obchodníků?
Obchodní komunikaci se lze naučit
Proto doporučujeme naším klientům využít školení B2B telefonní komunikace, kde se jejich juniorní nebo techničtí pracovníci dozví různé tipy a triky pro přípravu i průběh obchodního rozhovoru po telefonu. Zjistíte, jaké základní charakteristiky lidí potkáte a co to pro vás znamená. Naučíte se, co je důležité před prvním zavolání. Zjistíte, jak si vytvořit skript hovoru (více o telefonickém skriptu zde), a podobně.
Ale teprve praxe dělá mistra. Proto, kromě základního školení, nabízíme i samotné procvičování volání na opravdových zákaznících a s osobní podporou zkušeného kouče. A právě tím se lišíme od všech těch kurzů obchodních dovedností , které najdete na internetu. Více se o tom někdy příště.
Foto: Justin Lim
Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz