Jedna z nejčastějších otázek našich zákazníků je, jaké bude mít plánovaná kampaň výsledky. Kolik že těch leadů dodáme. Logická otázka, že?
Pokaždé začnu tím, že naše zkušenost se pohybuje mezi 2 – 50% procenty. Takový rozptyl by vás asi taky neuspokojil. Tak musíme jít více do hloubky.
Hlavní cíl kampaně
První, o čem si povídáme je hlavní cíl kampaně. Získat souhlas se zasláním pozvánku na webinář bude logicky jednodušší, než domluvit schůzku. A schůzka bude mít jinou úspěšnost, než souhlas se zasláním vzorku. To zákazníci chápou. Takže tady problém většinou nebývá. A rychle si potvrdíme, co chtějí.
Kvalita databáze
Kvalita databáze je taky jednoduché téma. V seznamu, na který voláme, by mělo být minimum neexistujících firmem. Navíc bychom měli bychom dobře „trefit“ obor firem. A taky funkci člověka, kterému se chceme dovolat. To oboje už ale nemusí být úplně jednoznačné. V takových případech vybereme tři obory, nebo dvě role. Tím minimalizujeme riziko, že by celý projekt skončil fiaskem.
Dnes ještě nebudeme řešit, jestli je lepší volat uživateli nebo řediteli. I to má svá pravidla. Ale to si necháme na někdy jindy.
Proč jsme zavedli status „Latentní“?
Unikátnost
Klientům často nedochází důležitost unikátnosti jejich nabídky. Nutnost něčím při hovoru zaujmout.
Když voláte „cold cally“ máte zhruba 30 sekund, abyste cílovou skupinu nějak zaujali. To, co chceme „komunikovat“ (hrozné slovo, že), musí být nejen zajímavé, ale pro adresáta i aktuální a něčím nové. Rozhodně se v LEADMACHINE vyhýbáme volání typu „Nabízíme XXX, a jsme levnější než váš stávající dodavatel o X procent“. Tohle možná bude fungovat na nákupčí. Ale i tak bude výsledkem pouze poslaný email s nabídkou, kterou si zařadí do adresáře „na potom“. Pro domluvení schůzky toto určitě nestačí.
Proto nemá cenu pokoušet se po telefonu vyjmenovat všechny vaše super produkty nebo „game changing“ služby. Vyberte si jen jednu hlavní věc. Zjednodušeně řečeno – většinou je lepší se bavit po telefonu o vašem „NEJ“, a teprve na schůzce u zákazníka řešit, co doopravdy potřebuje.
Foto: Jenny Ueberberg
Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz