Nabízíte po telefonu své produkty nebo služby novým zákazníkům? Tak se naučte naslouchat! V naších článcích to občas zazní, ale nikdy jsme se tomu nevěnovali samostatně.

Ano, je to těžké. Většinou dostaneme jenom několik desítek vteřin maximálně několik málo minut, abychom zaujali. Proto máme tendenci ze sebe rychle vychrlit nabídku. Tento způsob prodeje jsme zde před časem popisovali, jako charakteristický rys chování operátorů z call centra. Takže nebuďte jako agent na telefonu.

Vtáhněte svůj kontakt do dialogu

Dobrý obchodník po telefonu ví, že „telefonní linka má sluchátka na obou koncích“. A pokud máte zaujmout druhou stranu, potřebujete volaného vtáhnout do dialogu. Tím se posune vaše role z obchodníka k pozici konzultanta. Někoho, kdo může pomoci.

Proto do našich základních skriptů, které používáme na začátku kampaní vždy připravujeme několik otázek. Tím rozdělíme informaci, kterou podáváme my, do „stravitelných“ úseků, a zároveň dokážeme reagovat na potřeby klienta.

 

Recyklujte databáze

 

Zjistěte jejich problémy a potřeby

Abyste mohli reagovat, musíte nejdříve nějaké informace získat. Na jeho základě se můžete dostat přirozeně v přínosům vaší nabídky nebo k řešení. Pokud takové informace nevyužijete hned, mohou se hodit později a je dobré uložit si je do svého CRM. Za půl roku můžete zjistit, že máte řešení na diskutovaný problém klienta, a máte důvod je znovu kontaktovat.

 

Zrcadlete

Tím, že dokážete naslouchat a reflektujete povahu nebo aktuální náladu svého protějšku, můžete nastavit správné tempo a dát prostor se vyjádřit těm, kteří o to projeví zájem. Neskákejte do řeči (to je často i má chyba) a nechte druhou stranu dokončit myšlenku. Touto cestou se často dozvíte nejvíce.

Naopak jděte rovnou k věci, když vycítíte, že je to potřeba. To je často potřeba u při rozhovoru s jednatelem anebo ředitelem, kteří jsou z podstaty svého naturelu úseční až uspěchaní.

 

Pokud potřebujete pomoci s voláním, dejte nám vědět.

Jsme tu pro vás.

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz

 

Předchozí díly této série:

  1. 4 důvody proč je telefonování dobrý obchodní nástroj
  2. Jak zvýšit šance při volání do nových firem
  3. Příprava na telefonování. Je potřeba skript?
  4. Forma telefonického hovoru
  5. Telefonická komunikace je jako domlouvání rande
  6. Recyklujte