Minule jsme si představili Google Data Studio a vysvětlili hlavní důvod, proč byste ho měli používat. Dnes se podíváme na další výhody plynoucí z používání Google Data Studia detailněji.

Možnost připojení k více zdrojům dat

Díky GDS je mnohem rychlejší a snazší získat souhrnná data, která potřebujete. Google Data Studio se může připojit a importovat data z celé řady zdrojů dat. Vedle samozřejmých Google Analytics a Google Ads, také z Facebook Ads, Twitter Ads a mnoha dalších. Úplný seznam možných zdrojů dat najdete na oficiálních stránkách Google.

Vzhledem k tomu, že informace lze shromáždit na jednom místě, již nemusíte chodit na každou platformu samostatně, exportovat a třídit data. Vytvořením jednoho vlastního dashboardu můžete přeskočit velmi manuální a časově náročný proces.

Svůj dashboard si můžete přizpůsobit podle potřeby

Dahsboar v GDS si vytvoříte opravdu podle sebe. To znamená, že můžeme sestavy přizpůsobit tak, aby zobrazovaly informace, které jsou důležité pro vás.

Jako příklad si představte, že provozujete placené kampaně na více kanálech, jako je Facebook, LinkedIn a Google Ads, a chcete vidět všechny své metriky konverzí na jednom místě: Google Data Studio to umožňuje. Mít tyto metriky spolu se statistikami zapojení Google Analytics je také výhodou, pokud jde například o A/B testování.

 

Období si vyberete podle sebe

Vyberte si libovolné období. Aktuální nebo v minulosti, a data se v reálném čase aktualizují. Není třeba pokaždé data „ručně“ generovat nebo čekat na jejich vytvoření.

Reporty z webu jednoduše – I.

Vlastní filtry

Můžete si nakonfigurovat filtry, abyste mohli snadno upravit sledovaná data. Například proto, abyste oddělili konkrétní kanály, zařízení, země nebo jiné faktory. To je užitečné, pokud chcete prozkoumat jednu konkrétní oblast nebo porovnat více faktorů.

 

Snadný tisk a export dat

V GDS máte samozřejmě možnost tisknout a exportovat data jako PDF. Nebo CSV, pokud potřebujete nezpracovaná data z jakékoli tabulky. Pokud tisknete nebo exportujete data například z Google Analytics, může být dost frustrující že nedostanete to, co vidíte na obrazovce. S GDS můžete vytisknout PDF toho, na co se opravdu díváte, nebo snadno exportovat malou část dashboardu.

Dokáže přizpůsobit styl a vzhled reportu tak, aby odpovídaly vašemu brandu nebo projektu. Také paletu barev můžete upravit tak, aby odpovídala vaším potřebám. A samozřejmě i přidat firemní logo.

 

Větší možnosti vizualizace dat

Google Data Studio vám poskytuje snadnější a vizuálnější způsob, jak prezentovat vybrané informace bez nutnosti používat pokaždé drahého grafika.

 

Jak vytvořit vlastní řídicí panely v Data Studio

Google nabízí video průvodce a výukový program, jak vytvářet a konfigurovat řídicí panely GDS, a najdete je zde:

Oficiální videonávody Google Data Studio od Googlu

Oficiální centrum nápovědy Google Data Studio

Určitě si zvládnete vytvořit své první jednoduché reporty sami. Ale pro složitější reporty, bychom doporučili využít služby odborníka.

 

Shrnutí

Obchodníci více než kdy jindy potřebují přemýšlet o zlepšení „User Experience“. A to je to, v čem vám Google Data Studio může pomoci. Ano, na začátku máte trochu práce s konfigurací, ale výsledkem je nástroj, který umožní vizualizaci, analýzu a sdílení potřebných marketingových dat. Když je vše dobře připraveno mohou být na pár kliknutí vaše aktualní data připravena v zasedací místnosti pro prezentaci. A vy jednoduše reportujte své KPI a můžete soustředit na prognózy a strategii – se správnými daty na dosah ruky.

Foto: @goumbik

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz