Marketingové komunikační kanály jsou cestou, jak distribuovat vašim zákazníkům nějakou zprávu nebo nabídku. Je to jeden prvek z úspěšné marketingové kampaně. V kombinaci se správnou kreativou může inspirovat vaše zákazníky a zajistit nové obchodní příležitosti.
Patří sem:
- Web
- Sociální sítě
- Digitální i tištěná inzerce, reklamy v TV nebo rádiu
- Různé formy PR
- Sponzoring
- Blog
- Newsletter
- Direct mailing
- Telemarketing
Některé kanály jsou měřitelné, jiné jenom velmi těžko (PR, tištěná inzerce). I když sami preferujeme hlavně měřitelné marketingové postupy, a z těch se nejvíce věnujeme B2B telemarketingu (co je B2B se podívejte sem), tak rozhodně doporučujeme plánovat pro kampaně určitý marketingový mix – kombinaci více kanálů. Často se totiž kanály mohou navzájem podpořit a zvýšit tak úspěšnost celé kampaně.