Virální obsah je takový obsah, který se rychle šíří mezi lidmi a stává se nesmírně populárním. Nejčastěji se šíří na sociálních sítích, webových stránkách, diskusních fórech a dalších online platformách. Termín „virální“ zde znamená rychlý a náhlý nárůst sdílení, komentářů, interakcí a celkově šíření po internetu.
Virální obsah může být ve formě textu, obrázků, videí, memů, vtipů nebo novinek. Klíčovým prvkem virálního obsahu je jeho schopnost zaujmout a oslovit publikum. Virální obsah často vyvolává emoce. Může to být smích, dojetí, šok, úžas nebo zlost. Všechny emoce však vedou k tomu, že lidé mají potřebu sdílet obsah s ostatními a vyjádřit se k němu.
Často není snadné předpovědět, který obsah se stane virálním. Někdy se to děje náhodou, zatímco jindy může být podpořeno strategickým marketingem nebo sdílením vlivnými osobami.