Aneb, několik důvodů proč znovu oslovit firmy, které původně neměly zájem
Zdá se vám, že trh pro vaše produkty nebo služby není dost velký? A že to klidně zvládnete sami obvolat? Pokud je váš trh v počtu větších desítek firem, tak to může být pravda. Ale stačí, aby byl trh o něco větší, a dá se s ním pracovat opakovaně.
TL;DR: Znovu oslovit firmy, které původně neměly zájem, může být klíčem k úspěchu. Nový produkt, jiný přístup nebo jejich aktuální situace mohou změnit jejich postoj.
To, že oslovíte všechny firmy na trhu za pár měsíců neznamená, že se k nim už nikdy nemůžete vrátit. Naopak je důležité trh pročesávat znovu a znovu. Je totiž několik důvodů, proč stojí za to je po čase znovu oslovit, i když poprvé oslovená osoba neprojevila zájem. A já tady s vámi teď a tady projdu:
- Máte nový produkt nebo službu: Pokud přicházíte s novými produkty nebo službami, je to vynikající důvod oslovit firmy znovu. Můžete jim představit nové možnosti, které jim dříve nebyly dostupné.
- Jinak prezentované přínosy: Možná se stačí zamyslet, jak jste prezentovali přínosy vašich služeb/ produktů. Nový přístup k tomu, jaké přínosy má vaše nabídka, může změnit postoj jednou oslovených firem.
- Nový obchodní zástupce může udělat rozdíl: A nemusí být nutně lepší, prostě může být jiný. Mít jiný hlas, jinak vypadat. Ani největší analytik není vůči hlasu a vzhledu imunní. Možná bohužel, možná díky bohu.
- Kontaktní osoba může být v lepší náladě: Nálada a okolnosti se mění. Oslovit firmu v čase, kdy jsou více otevření novým nápadům, může být klíčem k úspěchu.
- Můžete narazit na někoho nového: Osoba, které jste se poprvé pokusili oslovit, už nemusí ve firmě pracovat. A jeho nástupce je třeba novým řešením více otevřený.
- Potřeba, kterou můžete vyřešit: Firmy se mohou v průběhu času potýkat s novými problémy a výzvami. Můžete nabídnout řešení, které jim dříve nebylo aktuální.
Je toho docela dost, co?
4 tipy pro lepší vztahy mezi obchodními partnery
Takže důvody máme. Teď jenom zbývá to načasování. To už je trochu více „tricky“. Když to je necháte „spát“ příliš dlouho tak riskujete, že se vám tam vetře konkurence. A vy nezaregistrujete obchodní příležitost. Když tam budete volat příliš často, tak si vás zapamatují jako „vopruza“.
Moje zkušenost je, že minimální doba by měla být 12 měsíců. Někdy i 18 měsíců. S jedinou výjimkou – když máte novou nabídku (rozuměj, jiný produkt, jinou službu). To je potom perfektně obhajitelné zavolat a říct „vzpomněl jsem si na vás, protože nyní máme „takové a makové“ řešení. A já si myslím, že by to pro vás mohlo být zajímavé…“
A to je tak pro dnešek vše, přátelé.
Credit: Warner Bros. Pictures, Midjourney AI
Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz